tisdag 8 oktober 2013

Fundersam inför nästa inköp


Marknaden har tagit ett litet steg tillbaka den senaste tiden antagligen mycket p.g.a. av decablet i USA och i väntan på q3 rapporterna. 17 oktober väntas USA slå i skuldtaket och helst skulle en överenskommelse ske före det, budget samtalen med Obamacare som kanske största konflikt måste också lösas.

Jag avvaktar inköp just nu för att se hur marknaden beter sig. Närmast till hands är att nästa inköp sker på den amerikanska marknaden då jag skulle vilja få in någon av de stora i portföljen. Jag skulle också kunna tänka mig en liten ökning i Ratos då de fallit tillbaka ganska mycket. Norska aktier finns också på radarn och kunde passa att köpa då valutakursen har sjunkit. Bl.a. bloggrannars favoriter som försäkringsbolagen och Fred Olsen som Cornucopia skriver om i inlägget "Några kursdubblare för byrålådan".

Finns en del att fundera på, vad väljer du just nu?

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Coca-Cola, McDonalds, Clorox & Realty Income är heta kandidater för mig i oktober!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Clorox har jag aldrig tittat närmare på förut, får ta och göra det. Vet inte ens vad de sysslar med. Övriga tre är sådana som jag utan tvekan kunde se i frihetsfonden.

      Mvh

      Radera