torsdag 26 september 2013

Strategi


Min strategi framöver är att så smått omfördela mina tillgångar kontinuerligt nu för att få en portfölj som kommer att dela ut ett passivt kassaflöde som kommer att öka år för år för att hjälpa mig nå mina mål att en dag med hjälp av dem kunna försörja mig och min familj utan att behöva gå till ett arbete 8-16 måndag-fredag.

Jag förväntar mig fortfarande att mina innehav i ädelmetallbolagen skall återhämta sig och ge mig den avkastning jag väntat på i två år med stora förluster som resultat till dags dato. När/om detta sker kommer jag sakta börja omfördela portföljen mot stabilare stora bolag med en historia av bra dividendutdelningar och som har goda framtidsutsikter att kunna höja utdelningarna i framtiden.

Nyinvesteringar kommer främst redan nu att ske mot starka dividendbolag med framtida potential men om fallet för ädelmetallbolagen fortsätter så kommer det vara svårt att inte öka investeringarna i dem trots den rejäla näsbränna de gett mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar